Original
Go_to_top Bar
Seu carrinho está
vazio
Olá

Clube de Autores é a maior comunidade de autopublicação da América Latina. Inicie agora!

Livro Game Theory and Competitive Strategy

Volumes One and Two

Por: Eduardo Mendes Machado Denunciar

Ajaxloader
de
R$ 53,40
por
R$ 48,86

Sinopse

Game theory can be used by management to gain a better conceptual understanding of decision-making in competitive situations. Outcomes of various possible marketing strategies can be represented in game matrices, and preferred solutions can be determined under a number of different behavioral assumptions. For example, game theory has been applied to issues of pricing and advertising decision making.

Because game theory analysis requires making assumptions about players' behavioral intentions, the most useful insights into players' strategies and counterstrategies will be obtained when the rules and results of the game-matrix solution incorporate information about industry behavior gained from other sources.

While game theory can help indicate the outcomes of different strategic choices, it is not likely to yield precise solutions to marketing problems. The models require selecting the appropriate set of decision variables or options available, the set of possible outcomes, and the assumed objectives of all firms involved. The uncertainty inherent in each of these measures limits precision, as does the level of complexity involved in representing the decisions faced by all competitors simultaneously.

Chapters like Utility Theory;Consumer Behavior;Revealed Preference;Decision Making Process and Decision Models, lead you to the models development and the understanding of agents decision behavior.

Categorias: Ciências Humanas E Sociais
Palavras-chave: game

Características

Cover_front_perspective
Número de páginas: 676

Edição: 1(2009)

Formato: A5 (148x210)

Coloração: Preto e branco

Acabamento: Brochura c/ orelha

Tipo de papel: Offset 75g

Reconhecimento

Mais publicações desse autor

Comentários - 0 comentário(s)


Como funciona

Passo 1

Você publica seu livro online, gratuitamente.

Passo 2

Você diz quanto quer receber de direitos autorais.

Passo 3

Nós vendemos e você recebe o dinheiro por depósito direto na sua conta.

Serviços profissionais

Conheça nossos serviços

São vários serviços para auxiliá-lo em sua obra:

Depoimentos

"Iniciativa inovadora, sintonizada com possibilidades emergentes típicas do mundo cosmopolita e cibernético de nosso tempo, o Clube de Autores abre o mercado editorial para muitos, amplia para outros tantos que já publicam no circuito convencional. E põe por terra a tradicional desculpa de autor..."

Edvaldo Pereira Lima

Formas de Pagamento (até 12x)

Segurança

Print


Clube de Autores Publicações S/A   CNPJ: 16.779.786/0001-27

Rua Otto Boehm, 48 Sala 08, América - Joinville/SC, CEP 89201-700