THE MODERN SATANIC BIBLE

Revised, Annotated, and Cursed (and with 66 adapted rituals)

Por Lírio Baldo

Religioso E Ritualístico, Filosofia / Religião, Espiritualidade, Espiritual, Crescimento Pessoal, Religião, Oração, Louvor e Adoração, Filosofia, Ciências da Religião

Esta página foi vista 123 vezes desde 06/08/2024

The book "The Modern Satanic Bible" by Lírio Baldo is a work that aims to explore and revisit Satanism from a contemporary perspective, offering a detailed and commented interpretation of important excerpts from classic Satanic scriptures, including adapted rituals and new perspectives on the theme. The work is divided into several parts, the first being dedicated to commenting and analyzing passages from different satanic bibles, such as that of Anton LaVey.

The book's introduction emphasizes that modern Satanism is based on two main postulates: the human being as his own god and the manifestation of this divinity through the True Will. The author reports his own experience with Satanism, including the pact he made in 2020, and discusses the benefits he obtained in his life after this decision, such as financial and mental improvements.

In addition to the theoretical and philosophical aspects, the book addresses ritualistic practice within Satanism, demystifying erroneous ideas about child or animal sacrifices and emphasizing the importance of following legal norms during practices. The author offers a variety of rituals, from the simplest to the most complex, with the aim of guiding the reader on an evolutionary journey within Satanism.

The book also presents a set of adapted rituals, such as pacts with specific entities (Lucifer, Lilith, among others), prayers, invocations, and rituals to attract prosperity, protection and power. These rituals are designed to be accessible, allowing the practitioner to perform them independently, without the need for intermediaries or payments to third parties.

At its core, "The Modern Satanic Bible" seeks to provide a liberating vision of Satanism, contrasting with the often negative image associated with it, and offering the reader the tools to explore and practice this philosophy in a conscious and responsible manner.

Edição 2 (2024)
Idioma Inglês

Everaldo Santos Silva

Formado em Jornalismo, Pós-Graduado em Direito Administrativo e Contratos Públicos, Especializado em Comércio Exterior e Assuntos Aduaneiros e autor de três livros, Everaldo Cardoso Júnior, se destacou por seus relatos objetivos que mesclam humor com profunda tristeza humana diante das adversidades da vida. Seu livro de abertura "Manual de Comunicação Interna" rompeu os paradigmas em 2011 criando um método simples para a comunicação empresarial. Em 2018, seu relato pessoal em "Tempo de Recomeçar" nos remete ao sofrimento humano e nos leva aos confins da depressão e a base estrutural para um dos transtornos mentais mais difíceis da vida humana.

Na sua mais recente publicação "Da Depressão ao Minimalismo", ele nos leva mais uma vez com humor e alegria ao sofrimento da depressão que começa em "Tempo de Recomeçar" até seu recomeço de fato neste livro lançado em março de 2019. Lançado no dia do seu aniversário na livraria Amazon, Da Depressão ao Minimalismo é a continuação de um relato pessoal que culmina no reencontro do autor consigo mesmo através do minimalismo.

Mais publicações dessa editora